Despre importanţa verificării datelor din contul personal de asigurări sociale
22 Mai 2025
Deşi posibilitatea de accesare electronică a datelor din contul personal de asigurări sociale a fost realizată de către Casa Naţională de Asigurări Sociale (CNAS) începând cu anul 2010, mai există situaţ

Deşi posibilitatea de accesare electronică a datelor din contul personal de asigurări sociale a fost realizată de către Casa Naţională de Asigurări Sociale (CNAS) începând cu anul 2010, mai există situaţii în care persoanele depistează lipsa datelor la contul personal doar la etapa de depunere a cererii pentru stabilirea pensiei.
Este important de remarcat, că în Registrul de stat al evidenţei individuale au fost introduse date pentru perioada începând cu 01 ianuarie1999.
Menţionăm că, actualmente, cuantumul pensiei stabilite depinde de datele care au fost declarate de către angajator şi sunt stocate la contul personal. Lipsa acestor date are impact negativ la stabilirea pensiei, deoarece diminuează atât stagiul de cotizare cât şi venitul asigurat inclus în calcul.
Reamintim că, datele din contul personal pot fi accesate doar la deţinerea parolei de acces eliberată de CNAS sau având semnătură electronică.
Pentru a primi parola de acces persoana urmează să se adreseze, cu buletinul de identitate, la orice subdiviziune teritorială a CNAS sau la Aparatul Central CNAS pe adresa mun. Chişinău, str. Gheorghe Tudor, 3, aceasta fiind eliberată solicitantului la momentul adresării.
Precizăm că, persoanele fizice care deţin semnătură electronică pot accesa datele din contul personal prin intermediul serviciului Mpass fără a se deplasa la structura teritorială a CNAS pentru a primi parola de acces.